CUM SE NASTE IDEEA UNUI NOU PRODUS?

Mike Copley era agasat in fiecare dimineata de taraitul insistent al ceasului-desteptator. Intr-o zi, buimac si plin de nervi, a luat ceasul si l-a azvarlit cu putere in perete. Taraitul a incetat brusc si la fel de brusc in mintea lui Mike a incoltit o idee: ce-ar fi daca ar construi un ceas a carui sonerie sa se opreasca in acest mod, prin izbire de un perete?

Problema era ca, dupa "utilizare", produsul trebuia sa isi pastreze functionalitatea, adica sa nu devina o gramajoara inutila de fiare. Si aici a intervenit geniul de inventator: solutia gasita a constat intr-un ceas electronic incorporat intr-o minge al carei rol era sa amortizeze socul.

Nu este greu de imaginat care a fost succesul acestei inventii. Dupa punerea la punct a unei productii de serie, Mike Copley a obtinut intr-un singur an vanzari de peste 3 milioane de dolari.
Foarfeca, buzunarele, fermoarul, desfacatorul de sticle, agrafele - toate au fost la un moment dat inventate de cineva. Si chiar daca astazi ni se par foarte banale, aceste inventii au jucat si joaca inca un rol important, de care nu mai suntem insa constienti. In zilele noastre, lista inventiilor este extrem de bogata, pentru ca fiecare nou produs, pe langa faptul ca a satisfacut niste necesitati, a determinat aparitia altora (calculatorul, de exemplu, a atras dupa sine inventarea ecranului de protectie contra radiatiilor emise de monitor). 
Ca sa imaginati un nou produs este suficient sa acordati ceva mai multa atentie micilor insatisfactii pe care vi le creeaza in mod curent produsele sau serviciile actuale. Si sa va ganditi cum ar trebui sa fie aceste produse/servicii pentru a elimina respectivele insatisfactii.

De obicei, oamenii doar se plang de cutare sau cutare lucru si foarte putini dintre ei cauta efectiv o solutie. Si chiar daca gasesc aceasta solutie, unii se opresc, speriati de greutatile pe care le implica materializarea si scoaterea noului produs pe piata. Aici se remarca adevaratul intreprinzator, care este dispus sa meara pana in panzele albe cu ideea sa. Dar, atentie, este gresit sa credeti ca...
1. ...ideea este partea cea mai grea
Daca va ganditi ca, odata ce v-a venit ideea unui produs interesant, totul va fi simplu, va inselati. Punerea la punct si comercializarea respectivului produs se vor dovedi istovitoare. Timpul, eforturile si banii pe care trebuie sa-i investiti va vor convinge ca, in realitate, ideea este partea cea mai usoara. Si retineti! O idee nematerializata nu valoreaza nimic.
2. ...nu exista concurenta pentru ideea dvs.
Este de asteptat ca si altii sa fie preocupati de gasirea unor solutii la problemele pe care le-ati identificat dvs. Daca aceasta preocupare nu exista deloc, inseamna ca problema identificata nu prea este o problema, ca urmare produsul dvs. nu va avea succes.
3. ...va veti imbogati cedand dreptul de folosinta a inventiei dvs.
La cedarea dreptului de folosinta va puteti pacali foarte usor, mai ales daca ideea (inventia) dvs. nu este protejata. Chiar si intr-o prezentare succinta a produsului pe care il aveti in minte puteti scapa o serie de amanunte esentiale. Interlocutorul va spune ca nu e interesat, dar apoi va exploata toate informatiile pe care i le-ati furnizat. Si, oricum, chiar daca totul se desfasoara in mod onest, drepturile de folosinta a unei inventii reprezinta cel mai adesea doar cateva procente din vanzari. Si acest lucru este normal, pentru ca investitorul este cel care isi asuma toate riscurile.
4. ...punctul de vedere al prietenilor dvs. tine loc de studiu de piata
Faptul ca toti prietenii va asigura ca inventia dvs. este extraordinara nu are prea mare relevanta. Poate ca ei gandesc altceva, dar nu vor sa va raneasca sentimentele. Aveti nevoie de pareri obiective (de multe pareri obiective) pentru a sti daca sa va apucati sau nu de treaba.
5. ...veti obtine usor credite pentru demararea unei productii de serie
Finantarea este cel mai mare obstacol cu care se confrunta un inventator. Va puteti considera foarte norocos daca veti reusi sa obtineti un credit doar pe baza unui prototip. Este indicat sa porniti cu bani proprii sau imprumutati de la rude si prieteni.
6. ...odata ce ati scos produsul pe piata, lumea va face coada la usa dvs.Unii oameni chiar cred lucrul acesta. E-adevarat, un produs bun conteaza foarte mult, dar cel putin la fel de mult conteaza ca el sa beneficieze de o publicitate bine sustinuta. Si nu neglijati nici rolul pretului.
7. ...instinctul va va ajuta sa luati deciziile corecteO cercetare serioasa a pietei este mult mai sigura decat instinctul. Sansele de a ghici pretul cel mai potrivit sau modalitatea de distributie cea mai eficienta sunt foarte reduse.
8. ...veti economisi bani daca veti face totul singurLucrand singur, puteti invata o gramada de lucruri, dar este mai intelept sa angajati colaboratori competenti. Altfel, este posibil sa inregistrati pierderi datorita lipsei de experienta.  
9. ...dupa ce veti pune afacerea pe roate, va puteti relaxaNimic nu merge de la sine. Daca dvs. nu munciti pentru aceasta afacere, atunci cine va munci?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...