CE FACI CAND CINEVA ITI FURA IDEEA?

In 1976, doi americani (Jim Paltrow si Chad Metcalfe) au avut o idee interesanta: sa ofere tuturor gradinarilor din Statele Unite echipamente de deshidratare a fructelor si legumelor, gandindu-se ca acestia ar fi foarte interesati sa isi conserve cat mai bine produsele.

Era insa genul de idee care putea fi copiata si pusa in practica foarte usor de altii, asa ca cei doi s-au grabit sa construiasca un prototip al echipamentului si sa obtina un brevet de inventie. Ceea ce au si facut.
Inarmati apoi cu brevetul de inventie, au inceput sa contacteze producatorii de aparate casnice, in vederea stabilirii unei colaborari, si in cele din urma au ajuns la o intelegere cu un astfel de producator care, in plus, avea experienta in domeniul vanzarilor prin posta, pe baza de catalog.

Colaborarea a decurs foarte bine, echipamentul lor a ajuns chiar pe coperta unui catalog de prestigiu, comenzile curgeau, dar la un moment dat au aparut necazurile: producatorul a inceput sa se confrunte cu niste dificultati organizatorice si calitatea muncii a scazut considerabil, astfel ca procentul de echipamente cu defecte de fabricatie a urcat spre 30%. In aceste conditii, Jim Paltrow si Chad Metcalfe au fost nevoiti sa inchida temporar afacerea.
Si imediat au aparut adevaratele necazuri: o alta companie, Excalibur, cunoscand situatia in care se aflau, le-a copiat pur si simplu produsul si a inceput sa il ofere pe exact acelasi canal de distributie - cataloagele de vanzari prin posta. 

"Cand am vazut cum ne-a fost furata afacerea, am simtit ca iau foc", povesteste Chad Metcalfe. "Din pacate, un proces de proprietate industriala este foarte costisitor si noi nu ni-l permiteam in nici un caz, iar cei de la Excalibur stiau foarte bine acest lucru. Tot ce am putut face a fost sa le trimitem niste scrisori al caror continut nu poate fi reprodus."
In mod surprinzator, firma celor doi inventatori a supravietuit. A fost gasit un alt producator dornic sa se implice in afacere, designul echipamentului a fost schimbat si s-a pus la punct o campanie de promovare foarte agresiva. 
In momentul de fata, afacerea aduce 72 de milioane de dolari anual, nu numai din comercializarea echipamentelor de deshidratare a fructelor si legumelor, ci si din cea a cuptoarelor cu actiune foarte rapida si a altor accesorii. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...